O alcalde de Baiona, Jesús Vázquez Almuiña, destacou o “exemplo de convivencia entre culturas” da localidade con motivo da visita dos 200 mozos expedicionarios do Roteiro Quetzal “Expedición 2024, Do Camiño da Prata á Ribeira Sacra”.
Así, procedentes das Illas Cíes dentro do Parque Nacional das Illas Atlánticas de Galicia, onde instalaron o seu campamento, os mozos navegaron ata Baiona. Quixeron facer parada no noso municipio dada a gran importancia histórica da nosa vila ao ser a primeira de Europa que soubo a noticia do descubrimento do Novo Mundo. Ademais, tamén quixeron facer este alto no camiño lembrando o recente V Centenario da Expedición de Magallanes-Elcano, primeira circunnavegación á Terra que tivo lugar entre 1519 e 1522, e na que participaron os bayoneses Diego Carmena e Vasco Gómez, mariñeiros que formaron parte dos dezaoito sobreviventes que concluíron a travesía.
O rexedor acompañado pola concelleiro de Turismo, Sheila González Martíns, deron a benvida aos mozos no Paseo Ribeira e animáronlles a “vivir con intensidade, non só o Roteiro Quetzal senón tamén unha localidade aberta a todos, como é Baiona, que durante tantos anos, fomentou o intercambio de experiencias, non só culturais, senón tamén históricas e de futuro”. Neste sentido, o alcalde manifestou a importancia de “profundar na historia a través do intercambio cultural para estreitar lazos e compartir valores”.
Tras a benvida, o alcalde recibiu un obsequio por parte dos mozos que están a gozar deste roteiro. A continuación, os mozos asistiron a unha visita guiada por Baiona organizada polo departamento municipal de turismo para coñecer os monumentos que os peregrinos se atopan ao seu paso por Baiona cando realizan o Camiño Portugués da Costa.
A nova edición “Expedición 2024, Do Camiño da Prata á Ribeira Sacra”é posible grazas ao patrocinio da Axencia de Turismo da Xunta de Galicia, e que conta coa colaboración da corporación municipal Mar de Santiago, o Consorcio de Turismo Ribeira Sacra (a través do Plan de Sustentabilidade Turística cofinanciado por Secretaría de Estado de Turismo, Axencia Turismo de Galicia e Consorcio) e o Instituto da Mocidade de Estremadura, iniciou a súa aventura por terras galegas atravesando o norte de Portugal ata chegar a Lisboa. Desde a capital portuguesa regresou a España por Estremadura para percorrer o Roteiro da Prata e, de novo en Galicia, continúa polo Camiño de Santiago e a Ribeira Sacra ata chegar á capital compostelá.
¿Qués es Ruta Quetzal?
Un programa de estudios y aventura
En 1979 y por sugerencia de S.M. el Rey de España, Juan Carlos I, el periodista Miguel de la Quadra-Salcedo creó este programa con el objetivo de consolidar entre la juventud de 16 y 17 años los cimientos de la Comunidad Iberoamericana de Naciones entre todos los países de habla hispana, incluidos Brasil y Portugal.
Ruta Quetzal es más que un viaje, es una expedición “iniciática”, “ilustrada” y “científica” en la que – durante cerca de mes y medio, de mediados de junio a finales de julio – se mezclan la educación en valores, la cultura y la aventura.
En sus treinta y una ediciones, la expedición ha recorrido América y Europa siguiendo siempre las huellas de personajes cruciales en la historia de la Comunidad Iberoamericana, dando especial importancia a las culturas precolombinas y a las épocas de la independencia de los países iberoamericanos, sin olvidar las tres culturas que España pasó a América: la islámica, la judía y la cristiana.
A través de un riguroso proceso de selección, los expedicionarios son elegidos entre los mejores estudiantes de cada país. En España, los participantes deben realizar un trabajo siguiendo los requisitos recogidos en las Bases de Participación del Concurso que se presentan anualmente. En el resto de países, son las Embajadas españolas, a través de sus Consejerías Culturales y de Educación, las que, en colaboración con los Ministerios de Educación de cada país, desarrollan las actuaciones correspondientes en la gestión y elección de los seleccionados en coordinación con la Organización del programa.